Ijab Qabul

Little Caliph

May 27, 2011

Beliau adalah Kurnia



Tidak terungkap apa yang aku rasa atas kurniaan-Nya ini...
Alhamdu lillah.... syukur pada-Mu Ya Esa mempertemukan ku dengannya...
Semoga kekal hati ini dalam perjuangan..... perjuangan bersama Guru sebenar Guru...

Beliau adalah kurniaan...

Terima kasih Guru ku...


Selamat Menyambut Hari Guru wahai Guru yang amat ku kasihi...
Yang Mulia Tuan Sheikh Hj. Md Radzi Bin Hj. Hanafi Al-Qadhi


Guru yang amat ku kasihi



source of picture: album rakan seperjuangan... terima kasih

May 24, 2011

Terima kasih Ya Rabbi

Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdu lillah diizinkan-Nya berjumpa Beliau sebelum berangkat
Perkongsian itu amat bermakna
Nasihatnya... tunjuk ajarnya

Rasa jauh lebih ringan
Lebih jelas
Belajar perlu berGuru
Syukur tak terhingga dikurniakan Guru sebenar Guru
Yang menunjuk jalan... membimbing diri yang kehausan yang kekurangan
Doa dari nya sungguh bermakna
Dihulurkan buku dan sekeping ayat sebagai panduan... ku sambut dengan rasa yang tak terungkap
Kucupan tangan dari anak muridmu dengan rasa terima kasih atas segalanya (T_T)


Ya Allah... terima kasih.... besar sungguh kurniaan-Mu Ya Rabbi
Semoga aku kekal dalam perjuangan ini bersama Guru sebenar Guru





Terima kasih tak terhingga kak Nur Syahirah kerana temankan saya (^_^)

May 22, 2011

First Time



First time nak call...
(jantung rasa.... tak tau rasa apa... practice nak cakap apa)

Lari turun bawah rumah ke kereta bila dapat sms 'Ok'
(lately line rumah tak berapa bagus)

Call... Lega dalam debar

..............................................................................................................

Naik rumah tengok TV.... masuk bilik buka internet, handphone tinggal kat luar

..............................................................................................................

Ke ruang tamu amik handphone, tertera di skrin... miscall dari Beliau
(tak keruan....capai tudung lari bawah rumah cuba call semula & sms)
(tak dapat... naik semula... tengok TV... tak keruan)

..............................................................................................................

Beliau call
(tak sempat turun bawah, nasib baik line kat pintu rumah ok)


May 21, 2011

Niat

Assalamualaikum w.b.t

"Memanglah berat **** sebab kita buat bukan sebab siapa-siapa...
kalau buat sebab nak pahala mudah je" -Sahabat-

Memang berat... Bukan mudah... tapi tidak mustahil...
InsyaAllah...

May 6, 2011

Sesaja

Terima kasih Dato' sebab sudi teman saya makan walaupun lewat malam....
huuuu marilah kita gemOk bersama-sama (tiiidaaaaaakkkkkkkkk)

Bilalah nak balik rumah ni....dengan family teratur makan.... cukup je anak mak ayah ni makan
ntah pape mai ni.... umur dah 25 kot (T_T) huuuuuu
ingatlah mai....umur kau dah 25.... so please behave like one.... Ye..!!!
I do behave like one (ya ya ya....duhh) but sometimes maybe sindrom anak bongsu datang gak.... heeeee
me dont like that syndrome actually..... but how ha...it just came out naturally...luckily it only show its beauty in front of certain people....


ok sudah 4.07am.... Semoga saya & rakan-rakan dipermudahkan-Nya untuk menyelesaikan tugasan ini dengan jayanya.... InsyaAllah...