Apr 27, 2011

Rasa...

Tidak menjadi kudis pada diri ini.... pada hati ini...

Memang sedikit terasa... tidak aku nafikan... tapi tidak mengapa.... ianya lumrah...
Tidak mahu berprasangka.... walaupun ada datang menjengah... moga dijauhkan...

Alhamdu lillah.... bila hidup kita berGuru...
Bersyukur dipertemukan dengan nya...

Tanpa nasihat nya... tanpa tunjuk ajar nya entah bagaimana aku kawal perasaan yang datang...
Entah bagaimana aku hadapi situasi yang tiba...

Prasangka itu bisikan dari syaitan...
& jika ianya dari syaitan pasti tidak baik tujuannya...
untuk menyesatkan... untuk memisahkan... untuk memecah belahkan...

Dugaan? bagiku ini dugaan yang kecil... bukan dengan niat untuk mendabik dada... jauh sekali untuk memperlekehkan yang datang dari-Nya... Dia Maha Mengetahui apa yang aku rasa...
kerana aku hamba yang tidak punya apa-apa...
makam ku belum layak mendapat dugaan yang besar...
sebab itu aku yakin ini dugaan yang biasa... dugaan untuk insan-insan biasa seperti ku...


Semoga hati ini dibersihkan disucikan dari penyakit-penyakit hati...


Dengan izin dari-Nya.... Dengan izin Yang Empunya...

No comments: