Nov 18, 2011

Duit - Alat - Punca - Usaha - Doa


Assalamualaikum ^_^


Guru saya pernah berpesan pada anak-anak muridnya tentang 'duit adalah alat'
kita memang perlukan duit... ia bertindak sebagai alat untuk sesuatu
tapi jangan jadikan duit semata sebagai tujuan hidup.. bukan kita yang menjadi alat pada duit
Guru saya pernah berpesan juga 'kalau ada duit simpan dalam bank jangan simpan dalam hati'

Salah 1 cara nak dapat duit dengan bekerja
Tapi ingat! duit bukan datang dari pekerjaan tapi duit datang dari DIA (hah kena betul-betul pegang ni)
Bekerja itu sebagai 'penyebab'.. bekerja itu sebagai usaha kita..

Saya berdoa semoga tak lama lagi saya akan bekerja ^_^
*Semoga pekerjaan itu akan menjadi salah satu punca rezeki yang diberkati-NYA.. Amin
*Semoga pekerjaan itu dan rezeki yang datang bersama akan mendekatkan saya pada Maha Pemilik dan Kekasih-Nya.. Amin
*Semoga rezeki yang akan datang dari sebab pekerjaan itu akan menjadi salah satu cara saya dapat lebih berbakti kepada Mak dan Ayah, kepada Guru & kepada Islam yang benar.. Amin

Walau apa pun... InsyaAllah (Jika Allah menghendaki)

4 comments:

Razlan Ab Razak said...

selamat bekerja..boleh la pow pasni..hahaha...

Mai Alias said...

Hahaha InsyaAllah kalau dah koje nnt bolehhh saje no hal ^_^

Mae said...

ak a nnt blanjer akak first gajiiiiiiiiiiiiiiiii

Mai Alias said...

Hehehe InsyaAllah ummi if dah koreje nanti =P kalau tak dapat 1st gaji, gaji2 lain pun takpa yeeee =P