Nov 25, 2011

wondering ring riinngg


Assalamualaikum ^_^


kalau kita nampak artis seksi dalam tv agak-agak kita cakap apa? kita fikir apa ye? mungkin tak ada yang macam ni...

"pehhh gila apa pakai macam tu dah macam &*^&@!*%$ ni mesti kes nak tayang body, mesti nak publisiti ntah apa-apa, mesti duit dia tak berkat sebab tu jadi macam tu"

lepas tu ada tak yang TERtambah perisa macam ni
"aku rasa ni mesti nak goda vip vvip anak vip vvip suami si polan si polan" 

pastu sebab syok sangat bercerita TERtambah ni pula walaupun sebenarnya memang sengaja bukan TER pun
"mak bapak dia tak kan tak ajar ek... ehh bukan dia ni dari keluarga baik-baik ke... eh orang kata kalau masa muda kita pernah buat nanti anak kita pun buat... Astaghfirullahal'azim ntah-ntah mak bapak dia dulu...."

ada tak sampai macam tu?? tu semua andaian kan?? pernah terfikir tak andaian tu boleh timbul fitnah??
"fitnah apa pula ni.... aku cerita je dah siapa suruh dia pakai macam tu..." 

jom kita tengok agak-agak yang mana boleh jadi benih fitnah tu:

hmm hah ni boleh tak...
(1)  si A: "mesti duit dia tak berkat sebab tu jadi macam tu"
      si B : "a'a la wei konfem tak berkat tu"

(2)  si C: "aku rasa ni mesti nak goda vip vvip anak vip vvip suami si polan si polan"
      si D : (..dlm hati..) ntah-ntah dia yang hancurkan rumahtangga si polan si polan

(3)  si E: "eh orang kata kalau masa muda kita pernah buat nanti anak kita pun buat... Astaghfirullahal'azim ntah-ntah mak bapak dia dulu...."
      si A-Z: (...dalam hati... luar hati... depan belakang hati...) yelah kot macam tuuuu Astaghfirullahl'azim apalah mak bapak dia

ok dah tu minta ampun kat Allah masa sebut Astaghfirullahal'azim... tapi banyak kan sebenarnya fitnah yang dah tertabur... buatnya kawan-kawan dia pergi sampai menyampaikan segala jenis 'andaian' pada kawan yang lain... pada laman sosial yg beratus-ratus 'friend list' dia and it keep on going... semua dah boleh fikir kot kan impact nya... selain artis banyak lagi topik yang dah TER (macam "ntah-ntah si polan makan rasuah... si polan bla bla bla" )

tu fitnah... kalau kita kutuk-kutuk ngumpat-ngumpat orang tu macam mana lak ni??

"dah siapa suruh artis tu pakai seksi sampai jadi sumber kutukan umpatan aku kan... serve you right lah"... "hmm eh tapi dia yang pakai seksi tu biarlah dia yang tanggung ke apa ke... boleh je aku cakap baik-baik, bagi nasihat ke apa ke sebenarnya...aku ni dah TERlanjur kutuk ngumpat dia macam mana niiii.... alaaaaaaa dah berat bahu kiri (-_-") "

kita boleh minta ampun kat Allah... salah kat kawan minta ampun kat kawan..

"tapi buatnya dia tanya aku buat salah apa, adooiii takkan aku nak mengaku yang aku jadikan dia bahan lawak sampai kitorang gelak tak ingat"

salah kat artis, kat ahli politik, kat yang tak tercapai akal ku lak macam manaaaa...

"hmm tak kan aku nak pergi jumpa artis tu lak... tak kan nak pergi mengadap menteri tu... takpalah aku doa banyak-banyak moga diorang jenis yang memang memaafkan orang sebelum diorang tidur"


p/s: sesungguhnya dengan berkongsi tidaklah bermaksud saya lebih baik dari anda... sebab saya pun ada TERsyok cakap macam tu.... aaaaaa macam mana niii... Astaghfirullahal'azim serve me right (-_-") kita ingat-mengingati sesama kita ye... InsyaAllah



Ok bai ^_^

No comments: